رادینرادین، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 16 روز سن داره

رادین همه زندگی

بغلي شدن رادين جونم

1390/10/11 14:05
نویسنده : مامان و بابا
2,503 بازدید
اشتراک گذاری

رادين جونم ، پسر خوبم ،حسابي بغلي شدي ومن بعضي وقت ها احساس خستگي مي كنم ، تازگيها ،كمر م هم درد گرفته.

وقتي دنيا اومدي همه از جمله بزرگان فاميل ، دوستان وخيلي ها گفتند بغلت نكنم تا بغلي نشي ،همه اين عزيزان به فكر من بودند وزماني كه قرار بود سر كار برم .
اما بغلت كردم چون احساس مي كردم به من نياز داري ، چون احساس مي كردم 9 ماه تمام همراه من بودي وحالا چگونه در آغوشت نگيرم .
به صداي من ، به شنيدن ضربان قلبم ، به وجود من عادت كرده بودي واز بدن من تغذيه مي كردي حالا من بايد پسرم رو از همه داشته هاش محروم مي كردم و آن 9 ماه را فراموش مي كردم وفقط زمان شير خوردن در آغوشت مي گرفتم تا مبادا خودم خسته بشم اين خيلي بي انصافيه براي نوزادي كه تازه متولد شده واز يك محيط ديگه وارد محيط جديدي مي شه ، نه من اين كار رو نكردم ودر آغوشت گرفتم.
مگه مي شه بچه اي كه گريه مي كنه رو بغل نكني مگه مي شه بچه اي كه با نگاه معصومش ما رو دنبال مي كنه بغل نكني.
اگه بغلت نكنم چطور بايد انتظار داشته باشم در آينده از دوري ما نترسي ، چطور بايد انتظار داشته باشم كه پسر پر اعتماد بنفسي باشي.
چطور بايد انتظار داشته باشم در آينده وقتي وارد اجتماع مي شي ، احساس نا امني واسترس نداشته باشي.
در جواب عزيزان و بزرگان فاميل بايد بگويم:
كه من رادين رو بغل مي كنم چون نمي ترسم . از خستگي نمي ترسم. از اينكه وقتم رو بگيره نمي ترسم. از اينكه انرژي من رو بگيره نمي ترسم.
هر چند گاهي وقت ها تحليل مي رم اما بازم در آغوشت مي گيرم.



رییس فرهنگستان علوم پزشکی گفت:

رییس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: محبت نکردن به کودکان و نوزادان به بهانه بغلی یا لوس شدن کودک تفکر اشتباهی است. دکتر علیرضا مرندی در همایش عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: نوزادان از همان بدو تولد از نظر حسی و ادراک همچون انسان کامل و نیازمند محبت و توجه هستند. وی افزود: نوزاد از ساعت اول تولد می تواند ببیند، چهره مادر را تشخیص دهد، بوی بدن و شیر مادر را تمیز می دهد و صدای مادر خود را از همان ساعت اول می تواند تشخیص دهد. فوق تخصص نوزادان تاکید کرد: حواس نوزادان حتی از درون رحم مادر تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار می گیرد و می تواند برای او شادی یا رنج به وجود بیاورد بنابراین لازم است با نوزاد همچون انسان کامل برخورد و تا می توانیم محبت کنیم، در آغوش کشیدن نوزاد محدودیتی ندارد و هر زمان که او بخواهد باید بلافاصله انجام بگیرد. وی گفت: رشد و تکامل مناسب نوزاد و کودک در شرایط شاد و پرمحبت خانواده آن قدر در سال های اول زندگی حتی از دوران جنینی بر شخصیت انسان موثر است که می تواند از او انسانی ارزشمند بسازد یا برعکس شرایط را برای بزهکار شدن او فراهم کند. دکتر مرندی به خانواده ها توصیه کرد: ارتباط عاطفی خود را با کودکانشان هر چه بیشتر تقویت کنند تا در آینده در تعامل با آنان دچار مشکل نشوند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

مامان گیسو
11 دی 90 14:48
سلام عزیزم ممنونم از پست قشنگت منم صد در صد موافقم که باید بچه ها رو بغل کرد هر چند منم خیلی کمر درد دارم بوسسسسسسسسسسس
مهسا
11 دی 90 17:59
سلام مامانی چقدر زیبا نوشتید درسته ولی دیگه رادین جون باید عادت کنه که چند ساعتی از مامانیش دور باشه بوسسسسس
مامان نسرین
11 دی 90 19:30
سلام عزیز دلم رادین قشنگم ، ببین مامان آزاده چه قدر دوستت داره وچه کارهای برات نمی کنه ، رادین گلم درآغوش گرفتنت خیلی لذت بخشه ، اما طاقت وتوان مامان وبابات زیاده که این همه نازت را می کشند قربانت برم پرم
مامان مسافر کوچولو(امیررضا)
11 دی 90 20:08
سلام مامانی مرسی از مطلب جالبتون.نینی من هم 12روزشه و همش فامیل میگن که اینقدر نینی رو بغل نگیر بغلی میشه ولی من احساس میکنم که نمی تونم از ذر اغوش گرفتن میوه وجودم طفره برم و به شدت وابسته ش شدم
مامان محمد پارسا
11 دی 90 23:19
سلام عزیز خاله نازشو برم مطلبت جالب بود گلم منم دوست دارم نی نی رو بغل بگیرم ناز خاله رو ببوس
مامان محمد صدرا
12 دی 90 8:51
یعنی من که محمد صدرا رو بغلی نکردم مامان خوبی نیستم! ولی به بغل عادتش ندادم! اما الان که سرماخوردگیش بهتر شده همش میگه بغلم کن و من میشینم پیشش چون کمر من هم درد میکنه!
مامان ابوالفضل
12 دی 90 13:49
سلام خیلی حیفه که از این روزهای در آغوش کشیدنه نی نی لذت نبریم پس آفرین به مامانی که رادین و بغلی کرده بچه مال بغله نه ماله زمین
مجموعه داستانهای قدیمی ایران /اصل
12 دی 90 19:30
مجموعه داستانهای قدیمی ایران /اصل
مامان پریا
13 دی 90 16:51
سلام : چه زیبا در مورد بغلی گرفتن کودکت نوشته بودی تفکرت علاوه بر عشق زیبای مادرانه ، زیر بنای علمی ، پژوهشی دارد ، بغل کردن کودک از زمان تولد در کودک اعتماد به نفس را تقویت می کند . پیروز باشی .